середа, 17 грудня 2014 р.

Урок-тренінг: Узагальнення та систематизація знаннь з теми «Хімічні реакції» 9 класс


Мета: узагальнити та скоригувати знання учнів з теми «Хімічні реакції»; з`ясувати рівень навчальних досягнень учнів з теми, розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.
Форма роботи: урок – тренінг.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, папір, маркери, фломастери,стікери


Хід уроку:
І. Вступна частина.
1. Знайомство. Продовжити фразу: « Я реакція … тому що…».
2. Очікування. Вправа «Особистість». Кожному учаснику роздається стікер, на якому учасники повинні написати, що вони мають за необхідне зробити для того щоб засвоїти матеріал.
3. Правила.  Учасники повинні проголосити яких правил треба додержуватися щоб правильно провести реакцію?
4. Рухавка «Швидкість хімічної реакції» .
   Всі учасники  стають у коло і замикають його руками,  я називаю  умову протікання реакції, і якщо учасники вважатимуть що ця умова змінить швидкість реакції, то біжать далі а якщо ні присідають.
ІІ. Основна частина.
1.     Вправа «Спікер». Поділити на чотири групи, на листочку дати повідомлення, групи опрацьовують матеріал, вибирають собі спікера, який невербальним способом буде декламувати матеріал у інших групах але не вказуючи основного, після декламації, учасники повинні дізнатися що декламували спікери.
Ключове питання: Чи важко було робити цю вправу?
ІІІ. Практична частина.
1.     Робота в групах
Провести рухавку «Молекули» поділивши дітей на 3 групи, у кожної групи  інший колір маркера, на листочку виконують окисно – відновні реакції потім передають іншій групі, та вносить якщо потрібно корекцію і передає іншій групі. 
Притча:
   Якось один юнак прийшов до наставника й попросив:
-         Я хочу, щоб ти був моїм учителем. Допоможи мені пізнати життєву мудрість.
-         Гаразд, - погодився вчитель, - розкажи мені про себе.
   Учень почав розповідати про свої достоїнства, про те, як багато він знає й скільки всього вміє. Учитель вислухав, а потім дав йому перше завдання.
   Але юнак не погодився з ним, вирішив, що завдання це невдале, що для початку потрібне зовсім інше. Він казав:
-         Я вже багато чому навчився, досяг чималих успіхів у житті. Так, можливо, в інших галузях. То чому б їх не перенести на вказану ситуацію!
   Щоб не пропонував наставник, у юнака завжди віднаходився правильніший розв`язок завдання.
   Тоді мудрець дав хлопцю порожню склянку, а сам почав наливати в неї вино із глека. Спочатку склянка наповнилася до половини, потім по вінця, а вчитель усе наливав і наливав напій. Юнак певний час спокійно дивився, як вино переливається зі склянки на землю, але згодом не стримався й закричав:
-         Досить лити! Ми лишень намарне витрачаємо вино!
-         Точнісінько так само, як і я намарне гаю свій час. Я міг би тебе навчити багатьом речам, але ти вже переповнений, наче ця склянка.
   Юнак запитав:
-         То що, мій минулий досвід нічого не вартий?
-         Твій спосіб мислення зробив тебе тим, хто ти є зараз. Дав тобі все те, чим ти володієш сьогодні. Але якщо ти прагнеш більшого, то він не приведе до омріяної мети.Йди собі! І повертайся тільки тоді, коли спорожнієш. Коли будеш готовим до нових знань!
Коментар:
   У кожного вдуші величезний захопливий світ. Усі ті знання, вміння, досвід, які вже отримано, привели нас туди, де ми зараз, власне й перебуваємо. Продовжити свій шлях розвитку та зростання допоможе пошук нового, іншого, відмінного. Усе, що від нас вимагається – завжди залишити  хоча б трішки місця для нових знань і вражень, незалежно від того, як багато ми вже дізналися.
   Але якщо людина переконана, що вона вже все знає та вміє, у всьому розібралася і на всі запитання відповіла, то це обмеження зупиняє її на досягнутому.
-         «Людське життя – це боротьба між неуцтвом та обізнаністю, просвітленням… Щойно людина припиняє шукати інформацію і знання для себе, то потрапляє в тенета неуцтва»(Роберт Кіосакі).
  Завдяки чому малюк так швидко пізнає світ? Завдяки цікавості! Дивіться на світ очима дитини, і він відкриє вам ще чимало цікавого. До кожної нової ситуації ставтеся як дослідник, запитуйте себе:
   Чому ця ситуація, людина, подія з`явились у моєму житті?
   Що важливого й позитивного можу зрозуміти завдяки цій ситуації?
   Який мій намір стоїть за цим?
   Що з допомогою цих почуттів я хочу отримати від ситуації?
   А інакше я не можу досягти бажаного , не можу свідомо рости, і формувати особистість.
IV.Заключна частина.
1.     Зворотній зв`язок. Вправа «Класифікація».
На дошці разом зробити класифікацію хімічних реакцій.
2.     Завершення (ритуал прощання). Вправа «Віночок бажань»
Стати у коло, взятись за руки, і побажати один – одному щось хороше, а в кінці зачитати вірш.
Я хочу побажати вам сьогодні,
Щоб все у житті відбувалось миттєво.
Щоб каталізатор – зарплата стала в нагоді,
Щоб не випали в осад на відкритім уроці.
В реакції сполучення будьте інертні як Гелій,
А розкладу як складна речовина,
Заміщення хай буде як в металів,
А в обміні допоможе хай вода.
Здоров`я хай буде оборотним,
Необоротною хай буде лиш біда,
Окиснюються хай усі невдачі,
Відновлюється радість і душа,
Екзотермічними хай будуть рідні
А  ендотермічним буде все життя.
Домашнє завдання : підготувати кросворд на тему «Хімічні рівняння», та підготуватися до контрольної роботи. 

Немає коментарів:

Дописати коментар