середу, 17 грудня 2014 р.

Урок – тренінг на тему «Узагальнення та систематизація знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини ».


Урок – тренінг на тему «Узагальнення та систематизація  знань з теми  «Хімічний зв'язок і будова речовини ».
Мета: узагальнити та скоригувати знання учнів з теми «Хімічний  зв'язок і будова речовини »; підвищити рівень навченості  учнів з теми, розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці.
Тип уроку: узагальнення та систематизація  знань, умінь, навичок.
Форма роботи: урок – тренінг.
Обладнання:періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, папір, маркери, фломастери, стікери


Хід уроку:
І. Вступна частина.
1. Знайомство. Вправа «Ім`я – рухи». Учасники групи сідають у коло. Тренер пропонує члену групи, котрий сидить справа, назвати своє ім'я, а потім хімічний елемент, який починається на першу букву вашого імені, супрово­джуючи  рухом руки, показуючи яка величина електронегативності цього елемента. Після цього хід передається по колу наступному учаснику, і так, доки всі не візьмуть участь у вправі. Уся група залишає руки в такому положенні і в кінці вправи  учасники цією рукою привітають один одного.
 2. Очікування. Вправа «Порожня колба». Так як в ході вивчення цього розділу ми говорили про хімічні зв`язки між атомами, я хочу щоб ви на  стікерові написали, що треба за необхідне зробити для того щоб відбувся зв'язок не тільки в молекулі а й між нами, а в кінці заняття подивимось чи спорожніє ця пляшка.
3. Правила. Вправа «Скринька проблем»  Запропонувати в ході заняття написати, які помилки були допущені, що турбує або цікавить і покласти свої «листи» до «скриньки проблем» . У кінці тренінгу група розглядає ці ли­сти. Якщо залишилися проблеми, які не обговорювалися, слід розглянути їх, залучивши учасників до дискусії, й по­просити членів групи подати свої коментарі чи поради сто­совно того, як найкраще їх вирішити.
 4. Рухавка «Ключові слова» .
   Всі учасники стають у коло пригадують ключові слова, які зустрічалися в цьому розділі, і на яку букву голосну чи приголосну починається це слово, закривши очі і говорячи слово голосний чи приголосний шукаємо своїх товаришів, так згруповуємо учасників у 2 групи.
ІІ. Основна частина.
1.     Вправа «Ковалентний полярний і неполярний». На столах  у кожної групи лежить назва ковалентного зв’язку , а на центральному столі лежать листочки з формулами речовин. Учасникам треба зібрати у себе на столі відповідні формули речовин. (Додається окремо таблиця електронегативностей)
2.     Мозкова атака 
Тренер пропонує продовжити фрази:
Назвати кристалічні гратки
ІІІ.Практична частина.
1.     Вправа «Ступінь окиснення» . На спини учасникам почепити формули речовин , до складу яких входить Нітроген, і не розмовляючи, вишикуватись за зростанням ступення окиснення.
2.     Провести рухавку «Передай усмішку» . Стати в коло і передавати усмішку, коли я скажу стоп, учасник повинен посміхнутись і вийти з круга.
IV.Заключна частина.
1.     Зворотній зв`язок. На дошці разом зробити визначення хімічного зв’язку та кристалічної гратки.
2.     Перевірити чи спорожніла пляшка.
3.     Завершення (ритуал прощання). Вправа «Клубочок бажань»
Клубок з нитками кидати один одному і говорити побажання
Розказати притчу.
Коли Старого запитали:
— На що спиратися в житті: на почуття чи на розум?
Він відповів:
—  Почуття є в розуму, розум є в почуттів.
Тоді його запитали:
—  Що краще: почуття розуму чи розум почуттів?
А Старий їм:
— Яке крило краще в птаха: праве чи ліве?
— Тож вони рівноцінні? І він сказав:
— Якщо вони ваші.

Коментар:
 Людина цілісна и гармонічна Істота. Лише спроби знайти в собі вади й недоліки роблять людину слабкою та недосконалою. Тому завдяки своїм сильним, сторонам, людина може творити нове. Тож і я бажаю вам творити нове і нехай  ваш розум допомагає почуттям? А почуття - розуму?І це буде вашим домашнім завданням.

Немає коментарів:

Дописати коментар