Урок – тренінг на тему «Узагальнення
та систематизація знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини ».
Мета: узагальнити та
скоригувати знання учнів з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини »; підвищити рівень навченості учнів з теми, розуміння основних понять,
уміння використовувати їх на практиці.
Тип уроку: узагальнення
та систематизація знань, умінь, навичок.
Форма роботи: урок – тренінг.
Обладнання:періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, папір, маркери,
фломастери, стікери
Хід уроку:
І. Вступна частина.
1. Знайомство. Вправа «Ім`я –
рухи». Учасники
групи сідають у коло. Тренер пропонує члену групи, котрий сидить справа,
назвати своє ім'я, а потім хімічний елемент, який починається на першу букву
вашого імені, супроводжуючи рухом руки,
показуючи яка величина електронегативності цього елемента. Після цього хід
передається по колу наступному учаснику, і так, доки всі не візьмуть участь у
вправі. Уся
група залишає руки в такому положенні і в кінці вправи учасники цією рукою привітають один одного.
2. Очікування. Вправа «Порожня колба». Так як в ході вивчення цього розділу ми говорили про
хімічні зв`язки між атомами, я хочу щоб ви на стікерові написали, що треба за необхідне
зробити для того щоб відбувся зв'язок не тільки в молекулі а й між нами, а в
кінці заняття подивимось чи спорожніє ця пляшка.
3. Правила. Вправа «Скринька проблем» Запропонувати
в ході заняття написати, які помилки були допущені, що турбує або цікавить і
покласти свої «листи» до «скриньки проблем» . У кінці тренінгу група розглядає
ці листи. Якщо залишилися проблеми, які не обговорювалися, слід розглянути їх,
залучивши учасників до дискусії, й попросити членів групи подати свої
коментарі чи поради стосовно того, як найкраще їх вирішити.
4. Рухавка «Ключові слова» .
Всі учасники стають у коло пригадують
ключові слова, які зустрічалися в цьому розділі, і на яку букву голосну чи
приголосну починається це слово, закривши очі і говорячи слово голосний чи
приголосний шукаємо своїх товаришів, так згруповуємо учасників у 2 групи.
ІІ. Основна частина.
1.
Вправа «Ковалентний полярний і неполярний». На столах у кожної
групи лежить назва ковалентного зв’язку , а на центральному столі лежать
листочки з формулами речовин. Учасникам треба зібрати у себе на столі
відповідні формули речовин. (Додається окремо таблиця
електронегативностей)
2.
Мозкова
атака
Тренер
пропонує продовжити фрази:
Назвати
кристалічні гратки
ІІІ.Практична частина.
1.
Вправа «Ступінь окиснення» . На спини учасникам почепити формули речовин , до складу
яких входить Нітроген, і не розмовляючи, вишикуватись за зростанням ступення
окиснення.
2.
Провести
рухавку «Передай усмішку» . Стати в коло і передавати усмішку, коли я скажу стоп,
учасник повинен посміхнутись і вийти з круга.
IV.Заключна частина.
1.
Зворотній зв`язок.
На дошці разом зробити визначення
хімічного зв’язку та кристалічної гратки.
2.
Перевірити чи спорожніла пляшка.
3. Завершення
(ритуал прощання). Вправа «Клубочок бажань»
Клубок з
нитками кидати один одному і говорити побажання
Розказати притчу.
Коли Старого запитали:
— На що спиратися в житті: на почуття чи на розум?
Він відповів:
— Почуття є в розуму,
розум є в почуттів.
Тоді його запитали:
— Що краще:
почуття розуму чи розум почуттів?
А Старий їм:
— Яке крило краще в птаха: праве чи ліве?
— Тож вони рівноцінні? І він сказав:
— Якщо вони ваші.
Коментар:
Людина — цілісна и гармонічна Істота. Лише
спроби знайти в собі вади й недоліки роблять людину слабкою та недосконалою. Тому
завдяки
своїм сильним, сторонам, людина може творити нове. Тож і я бажаю вам творити
нове і нехай ваш розум допомагає
почуттям? А почуття - розуму?І це буде вашим домашнім завданням.
Немає коментарів:
Дописати коментар