пʼятниця, 19 грудня 2014 р.

Інтегрований урок-тренінг "Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини" 9 клас


Тема уроку: "Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини" 

Мета: у вигляді тренінгу навчити учнів наводити приклади застосування
метанолу, етанолу, гліцерину. Поглибити знання учнів про токсичну дію спиртів на організм людини. Розглянути механізм дії спиртів на клітини, органи і системи організму людини. З’ясувати  причини отруйності спиртів.  Розвивати логічне мислення, вміння робити висновки, вміння надавати першу допомогу при алкогольному отруєнні. Систематизувати та закріпити знання основних теоретичних питань. Розширити вміння учнів працювати в групах ,  працювати з додатковою літературою. Виховати активну життєву позицію учнів, внутрішню антипатію до алкоголю.


Обладнання і матеріали: Періодична система хімічних елементів
 Д. І .Менделєєва,  диск з презентацією «Профілактика алкоголізму», комп’ютер.
Базові поняття й терміни: Спирт, одноатомні та багатоатомні спирти.
Тип уроку: Комбінований.
Структура уроку
       I.            Вступна частина………………………………………………….1-5хв
1. Перевірка домашнього завдання
2. Знайомство – асоціації
3. Нагадування правил
4. Очікування
    II.            Основна частина……………………………………………….…10-25хв
1. Теоретичний блок
2. Практичний блок
3. Допоміжна вправа «Молекули»
 III.            Заключна частина………………………………………………..5 –10хв
IV.            Підсумок уроку ……………………………………………………..1-3 хв
   V.            Домашнє завдання………………………………………………...1-2 хв

Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Перевірка домашнього завдання
Учитель хімії.  Ми сьогодні з Вами продовжимо вивчати тему спирти. І зупинимося на їх застосуванні та пагубній дії спиртів на організм людини. Зараз проведемоМозковий штурм. Перш ніж розпочати наш урок давайте згадаємо з Вами такі моменти:
·        яка валентність Карбону й Оксигену в органічних сполуках;
·        які органічні сполуки входять до складу органічних сполук;
·        пояснити в чому заключається різниця між одноатомними та багатоатомними спиртами;
·        розказати про хімічні властивості спиртів.
2. Знайомство «Продовжити фразу». Вітаю усіх. Сьогодні ми продовжуємо вивчати розділ присвячений спиртам. Пропоную кожному назвати своє ім`я і продовжити фразу; «Я не вживаю спиртні напої тому, що хочу бути…»
3. Нагадування правил: Які з правил допомагають зберегти здоров`я.
4. Очікування: «Сьогодні ми продовжуємо вивчати розділ «Спирти». Тому розміщуємо на нашому столі 2 пляшки, з написами «Вода», «Спирт». Напишіть ваші очікування на крапельках. Ми розвісимо їх у пляшці з водою і побачимо як з води отримують спирти.
Для зняття емоційного напруження проводимо рухавку «Скелі – кораблі»
ІІ. Основна частина.
1. Теоретичний блок.
Інформаційні повідомлення учнів про застосування метанолу та етанолу. Учень 1. Метанол застосовують в таких сферах людської діяльності:
☼  розчинник;
☼ для виготовлення пластмас та канчуків;
☼ в органічному синтезі.
Учень 2.Головні причини вживання алкоголю:
·        Стрес;
·        Задоволення;
·        Достаток;
·        Доступність.
Учень3. Перші дії алкоголю на організм людини:
§  Він забезпечує організм енергією;
§  Він зупиняє роботу центральної нервової системи;
§  Призводить до обезводнення організму;
§  Він частково припиняє роботу печінки.
Учень 4. Перші признаки алкогольного сп`яніння:
v Зникає скованість, замкнутість, а на їх місце приходить задоволення, ейфорія та розкутість;
v Змінюється координація руху, падає зір, мова людини стає нерозбірлива;
v Людині стає дуже жарко, вона починає роздягатися;
v В організмі людини починає накопичуватись алкоголь і це призводить до отруєння , блювання.
Гра «Терези». На терезах на одній шальці написано «Користь» а на іншій «Шкода». Учням пропонується відповісти на запитання: у чому полягає користь, а в чому шкода спиртів? Кожна дитина пише відповідь на стікерові, зачитує, та кладе на відповідну шальку терезів. Після цього робиться висновок про користь та шкоду спиртів для людини.
Гра «Мікрофон» про те як можна боротися з пияцтвом. Учитель передає уявний мікрофон одному з учнів, який висуває версію про боротьбу з пияцтвом, потім передає мікрофон іншому учневі, і так далі.
Перегляд відео фрагменту «Профілактика алкоголізму»
2. Практичний блок.
Рольова гра «Повернення додому» .Діти діляться попарно, і програють ситуацію, коли п`яний учень повертається додому а на порозі його зустрічає мама. Але ролі програються лише  мімікою.
3. Допоміжна вправа «Молекули» . Учитель називає спирт, учні повинні об`єднатися у формулу цієї молекули.
Учитель біології. А зараз розглянемо, які наслідки вживання алкоголю для організму людини. Деякі учні завчасно отримали завдання виступити у ролях органів людини і розповісти як їх пошкодив алкоголь.

Кров. Алкоголь зменшив мою роботу, зокрема червоних і білих тілець, збільшується  холестерин,   тому мене дістають різні інфекції.
Серце. Спиртні напої призводять до зміни циркуляції крові по моїм судинам, підвищується тиск, моя робота припиняється завдяки інфаркту.
Печінка. Спирт призводить до мого запалення (гепатиту), а потім страшний цироз.
Стравохід. Мої стінки втрачають здатність всмоктувати поживні та мінеральні компоненти.
Шкіра. Я втрачаю еластичність та старію. Допоможіть.
Учитель основ здоров`я. Практично провести надання першої допомоги при  алкогольному сп’янінні, яке ділиться на три ступені:
I ступінь(легка) – видимі ознаки алкогольного сп’яніння або відсутні, або виражені в незначній мірі і на наступний день ніяких наслідків немає.
IІ ступінь(при сп’янінні середньої важкості симптоми алкогольної інтоксикації явно виражені. Сп’яніння поступово переходить у сонливість, людина перестає говорити, намагається робити вигляд, що слухає співрозмовника, не може сконцентрувати увагу і погляд і з часом засинає. Після сну проявляються ознаки похмільного синдрому, що характеризується головним болем, в’ялістю, відсутністю апетиту, погіршенням настрою, невдоволенням собою і оточуючими,  непереносимістю яскравого світла, гучних звуків,роздратованістю, зниженням працездатності.
IІІ ступінь (при сп’янінні важкого ступеня часто (в 75% випадків) відмічається блювота, мимовільне сечовиділення, виражені всі симптоми інтоксикації, при наростанні яких розвивається кома.
Допомога. При алкогольному сп’янінні середньої важкості і важкому треба якомога швидше вивести токсичні речовини з організму. Крім промивання шлунку, яке проводиться шляхом штучного викликання блювоти, можна застосувати форсований діурез. Для цього потерпілому потрібно дати фуросемід і поїти водою, чаєм, соками та інш.
ІІІ. Заключна частина.
Підведення підсумків, зворотній зв`язок: «Повернемося до наших очікувань. Чи вся вода перейшла в спирт.
ІV. Підсумок уроку.
Кожен учень висловлює свою думку, чи справдилися його очікування, висловлені на початку уроку.
V. Домашнє завдання.


Вивчити  та закріпити матеріал підручника, виконати творче завдання 

Немає коментарів:

Дописати коментар